Forum Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Strona Główna Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu
Ta budka telefoniczna jest zarezerwowana dla Clarka Kenta.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konferencja NEOAzja IV. Religia a polityka, polityka a relig

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Strona Główna -> Studiów Międzynarodowych i Politycznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vidar
kandydat


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:35, 24 Mar 2014    Temat postu: Konferencja NEOAzja IV. Religia a polityka, polityka a relig

W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.

Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego

12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.

14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków

16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy

12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.

Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.

Wydarzenie na fb: NeoAzja IV: W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.

Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego

12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.

14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków

16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy

12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.

Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.

Wydarzenie na fb: NeoAzja IV W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.

Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego

12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.

14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków

16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy

12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.

Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.

Wydarzenie na fb: NeoAzja IV W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.

Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego

12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.

14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków

16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy

12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.

Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.

W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.

Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego

12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.

14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków

16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy

12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.

Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.

Wydarzenie na fb: [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Vidar dnia Pon 16:38, 24 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EdNewgate
kandydat


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 10:11, 07 Wrz 2017    Temat postu:

I'm wondering about what you're offering. I hope more people will talk to me about this.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 23:32, 30 Mar 2018    Temat postu:

dn bdhjsdhjdsfhjbdhjsb hg gsgg hjgshjgh jsdgjsggjsdhghsdfgs
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Strona Główna -> Studiów Międzynarodowych i Politycznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin